dimarts, 15 de gener del 2013

Creació de la Guía Didàctica


...Seguim fent feina amb el projecte multimèdia. La veritat que està sent un treball molt dinàmic i enriquidor, perquè ens dona l'oportunitat de practicar amb les eines TIC i deixar volar la nostra imaginació i creativitat a l'hora de crear el conte, fer l'escenificació , de crear ambients i personatges, gravar les veus i desprès de tot això fer les activitats. Però a la mateixa vegada està sent un treball molt feixuc i angoixós, pel que fa la part més pràctica i informàtica. 

La dinàmica que estem seguint a l'hora de treballar és fer la part teòrica, juntament amb la part pràctica. Amb la part teòric ens referim a l'elaboració de la guia didàctica i per part pràctica entenem la creació en sí de tot el material per l'elaboració del conte i les activitats.

I...de què consta una guia didàctica i per què és tan essencial que s'adjunti a qualsevol material multimèdia interactiu? A continuació vos ho expliquem:

Una guia didàctica, tal com el seu nom diu, és una guia que ens servirà per conèixer més a fons el programaQualsevol projecte interactiu de caire educatiu hauria d'anar enllaçat amb una bona guia didàctica estructurada i amb explicacions completes i senzilles, ja que aquí serà on es projecti la idea central i metodològica del programa. Es presentarà de manera breu el treball, detallant els continguts pedagògics que es volen treballar, i les condicions d'ús. Afegint les característiques essencials que el fan un bon material didàctic, com poden ser l'organització pedagògica, el grup destinatari (amb un rang d'edat curt i concret), quin tipus d'aprenentatge propicia, si és de caire motivador i interessa per les seves característiques als nens als que va destinat. 

Si aquest projecte multimèdia està creat per emprar-lo a les aules, haurem de reflexionar a l'hora de la seva creació quin tipus d'avaluació executarem i cóm la farem, a més de donar pautes de quins tipus d'agrupaments fer a l'aula i a quins moments emprar-lo; a la vegada que també podrem tractar el punt d'activitats i recursos complementaris per acabar de donar un sentit global i una significativitat als aprenentatges. Ja que lo principal serà oferir eines per a que els infants puguin seguir practicant allò après amb anterioritat a les aules i no fer d'aquesta eina multimèdia un programa que ensenya conceptes i continguts per sí soles, sinó emprar-lo com a eina de reforç per acabar d'assimilar i interioritzar tot lo après. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada